info@agency360.io eller +45 71 74 13 16" /> Agency360 - Faq
Hva gjør Agency360 unik i forhold til andre løsninger på markedet?

Agency360 har samlet de beste nettbaserte analyseverktøyene i en unik salgs- og marketingplattform. Dere får alt samlet i én innlogging og slipper å logge dere inn på flere systemer med ulike brukergrensesnitt for å lage rapporter til kundene deres.
Agency360 er beregnet for alle typer byråer innen markedsførings-, kommunikasjons-, reklame-, web- og mediehåndtering. 

Agency360 er et intuitivt og brukervennlig verktøy som er skreddersydd for byråer innen markedsførings-, reklame-, web- og mediehåndtering, og det krever ingen erfaring med lignende systemer for å komme i gang. Når dere logger inn første gang, blir dere guidet trygt gjennom systemet.

Og skulle dere trenge hjelp, er det bare å kontakte vår support.

Vi tilbyr en 14 dagers, 100 % uforpliktende og helt gratis prøveperiode.

Dere trenger ikke å fylle ut betalingsopplysninger, og dere blir guidet gjennom den korte konfigureringen. Vi henter data live, og derfor er dere i gang med det samme – det er bare å klikke på prøv gratis i 14 dager, så kan dere umiddelbart se resultatene for kundene deres.

Ja, de fire abonnementene våre muliggjør visninger fra to til et ubegrenset antall landnettsteder, slik at dere kan se og bruke alle funksjonene våre spesifikt for hvert landnettsted.

Dere kan klikke fra visning av det ene landnettstedet til det andre uten å måtte logge inn på nytt.

Hva koster et Agency360-abonnement?

Vi har satt sammen fire ulike pakker: Freelancer, Agency, Agency Medium og Agency Premium, slik at du kan velge et abonnement som dekker behovet til nettopp deres byrå. Les mer: Priser 

 

Dere kan alltid endre abonnement til en annen pakke – det gjøres raskt med bare noen få klikk. Oppgraderinger trer i kraft umiddelbart, og velger dere et mindre abonnement, endres det ved neste betalingsperiode.

Hos Agency360 har vi ingen bindingstid. Dere kan velge en månedsavtale, eller få 25 % rabatt med en årsavtale. Begge avtaler kan sies opp frem til dagen før de automatisk blir fornyet.

Hvilke nøkkeltall viser dere under annonsering?

I prinsippet viser vi de samme kampanjedataene som du kan se hvis du logger inn på kampanjestatistikken for den enkelte kanalen. Vi har konfigurert dataene på en meget oversiktlig og lettfattelig måte der du lynraskt kan tilpasse visningen ut fra ulike måltall. Du kan trekke kampanjedata fra kundenes favorittkanaler og lage en ensartet rapportering på tvers av plattformer. 

Hva er Webleads B2B?

I Webleads B2B får dere en liste med virksomheter med eget IP-nettverk som har besøkt nettstedet til kundene deres. 

Når vi har verifisert et besøk fra en virksomhet, vil dere kunne se besøkshistorikken og detaljene for hvert enkelt besøk i Webleads B2B. Vi viser hvilke undersider virksomheten har besøkt, dato og varighet, og hvilken kanal som har generert besøket.

Kundenes salgsorganisasjon vil nå sitte med en helt unik kunnskap når de kontakter virksomhetene i etterkant.

Hvis virksomheten ikke har eget IP-nettverk, kan den ikke spores og det er bare Internett-leverandørens domene som er synlig.

Når vi ikke kan vise hvilken virksomhet som skjuler seg bak besøket, frasorterer vi besøket. Det er deres garanti for at vi bare viser “varme” leads som kundene deres kan kontakte.

Webleads B2B er et B2B-verktøy, og vi kan derfor ikke identifisere besøk fra privatpersoner.

Vi har utviklet en filtreringsfunksjon der dere selv velger hvilke virksomheter dere ønsker å vise overfor kundene ut fra en reke ulike parametere. Det er også mulig å sortere i visningen av kundenes webleads ved å følge spesielt interessante virksomheter aktivt og skjule virksomheter som dere vurderer som irrelevante for kundene.

Hva er fordelene ved Agency360s rapportsystem?

Med rapporteringsverktøyet i Agency360 kan du lynraskt skreddersy en 360 graders rapportering til dine sluttkunder, tilpasset med deres eget navn, logo og farger.

Det er veldig enkelt. Opprett kundene, opprett forbindelse til de ulike marketingkanalene, skreddersy rapportene og gi kundene tilgang til white-label-versjonen av systemet.

Hva er Webanalytics?

Med Webanalytics får dere innsikt i besøkene på nettstedet til kundene deres via en intuitiv og lettfattelig tolkning av data fra Google Analytics.

Dere kan se antall brukere og antall besøk, hvor brukerne har kommet inn på nettstedet fra, hvilke undersider de har besøkt og hvilke søkeord som har medført et besøk fra søkemotorene.

Ved innlogging velger dere hvilken periode dere ønsker å se, og på forsiden vil dere få presentert den samlede statistikken og de viktigste nøkkeltallene. Deretter er det mulig å klikke seg inn på hver enkelt kanal og se spesifikk informasjon for hver av disse.

Grafer og diagrammer gjør det enkelt å følge utviklingen over tid og gjør at dere selv kan videreformidle kundenes data på en enkel og oversiktlig måte.

Direkte: Når brukeren har tastet inn nettadressen deres direkte i nettleseren eller klikket på en bokmerket side fra nettstedet deres.

Kommer brukeren rett til nettstedet deres, har de sannsynligvis kjennskap til virksomheten deres fra før.

Google Ads: Besøk via klikk på Google Ads-annonser. De øverste og nederste plasseringene på Google er reservert for Google Ads, som er en effektiv måte å bli mer synlig på når kundene søker etter produktene eller tjenestene deres. Dere gjenkjenner annonsene på det lille grønne merket som vises utenfor søkeresultatene.

Organisk: De “vanlige” resultatene på Google, som ikke er Google Ads. Gode plasseringer for nettstedet deres i de organiske resultatene krever at nettstedet er optimalisert for søkemotorene. Også kalt SEO, Search Engine Optimization eller søkemotoroptimalisering.  

Henvisningssider: En henvisningsside er eksterne nettsider, for eksempel forhandlere, partnere eller blogger, som via en lenke har henvist trafikk til nettstedet deres.

Man kan også motta besøk fra uønskede henvisningssider, f.eks. fra eget nettsted eller spamsider. Disse tilfører ingen verdi når dere analyserer trafikken, og kan filtreres vekk i Google Analytics.

Sosiale medier: Når brukeren kommer til nettstedet deres via et sosialt medium. For eksempel fra virksomhetens LinkedIn-side eller via et privat oppslag på Facebook som inneholder en lenke til nettstedet deres.

Annet: Mindre eller ukjente trafikkilder er samlet under kanalen “Annet”. Det kan for eksempel være besøk via Google My Business eller Trustpilot.

For å kunne vise henvendelser via nettstedet må vårt Agency360-skript, som er en liten sporingskode, plasseres på nettstedet.

Dere kan se henvendelser via kontaktlenker på nettstedet og dermed få synliggjort om de besøkende konverterer i form av e-postmeldinger, anrop eller kontaktskjemaer.

Vi viser hvilken kanal henvendelsene stammer fra, og derfor kan dere for eksempel se om Google Ads-søkeordene deres konverterer eller om et besøk fra en bestemt henvisningsside har medført en henvendelse.

Har dere kontaktlenker til flere av medarbeiderne, kan dere se hvem som mottar henvendelsen.

 

Ja, de fire abonnementene våre muliggjør visninger fra ti til et ubegrenset antall landnettsteder, slik at du kan se og bruke alle funksjonene våre spesifikt for hvert landnettsted.

Du kan klikke fra visning av det ene landnettstedet til det andre uten å måtte logge inn på nytt.

Hva kan jeg se under Social Media?

I menyen Social Media får du innsikt i hvordan de besøkende interagerer på og med virksomhetens sider og oppslag på sosiale medier. Du kan følge utviklingen i antall likes, kommentarer, rekkevidden av oppslag, delinger og se den demografiske sammensetningen av kundenes følgere.

Du må være administrator for kundenes sosiale mediesider for å kunne godkjenne integrasjonen til Agency360. Hvis du ikke selv administrerer kundenes sider, kan du enten bli lagt til av en administrator eller selv legge til denne som bruker i Agency360 (du kan velge begrenset tilgang til sosiale medier-delen), slik at sidene kan integreres.

Du får god guiding gjennom integrasjonen, der du bare gir Agency360 tilgang til siden deres med få godkjenninger. For å kunne det må du være innlogget på sosiale medier fra samme enhet som den som integrasjonen foretas fra.

You will be guided through the integration process. Granting Agency360 access to your page requires only a couple of verifications. To grant access, you must be logged on to the social medium on the same device as that on which you conduct the integration process.

Du kan føle deg helt trygg på at vi verken kan eller ønsker å få tilgang til en privat profil. Administratorens profil brukes utelukkende til å godkjenne integrasjonen.

Vi lager ingen oppslag på kundenes sider, og følgerne deres vil ikke kunne se at siden er integrert med Agency360. Vi henter kun data for å kunne vise disse under Social Media i Agency360.

Hvis dere har valgt en feil side eller kanskje opprettet en ny som dere ønsker å integrere, kan dere alltid fjerne integrasjonen nederst til høyre i sosiale medier-dashboardet i Agency360 og deretter integrere en ny side.

Hva vises under Agency360 SEO Rank?

SEO Rank er deres snarvei til å vise plasseringene på Google og Bing for søkeordene som kundene ønsker å finnes på.

Annenhver dag lager vi et søk på søkeordene til samtlige av kundene deres, og deretter får dere en tydelig oversikt over ordenes rangering, det vil si hvor synlig kunden er når brukerne søker etter tjenestene som kundene tilbyr. Dere kan også legge til kundenes konkurrenter og se deres plasseringer.

Når dere kjenner til konkurrentenes plasseringer, vil dere ha et fornuftig grunnlag for å vurdere om det er behov for søkemotoroptimalisering for å sikre at kundene deres alltid vises når noen søker etter produktene deres.

Dere kan følge utviklingen for plasseringene over tid, slik at dere vet om dere oppnår ønskede resultater.

Hva inneholder nettstedsanalysen?

Under vår nettstedsanalyse oppretter vi en helsesjekk av nettstedet til kunden deres. På den måten kan du styrke kundenes SEO-plasseringer ved hjelp av en utførlig guide til tekniske og innholdsmessige forbedringer.

Agency360 siteanalyse gir verdifull innsikt i nettstedets ytelse målt ut fra mer enn 50 parametere. Blant annet måler vi på nettstedets hastighet, mobilvennlighet, duplisert innhold, overskriftstagger, intern lenkeoppbygning, rangering på sidene og mye mer.

 

Hva viser dere under lenkeanalysen?

Under lenkeanalysen kan du få full oversikt over alle inngående lenker til kundenes nettsted. Dessuten kan du få en evaluering av kvaliteten på den enkelte lenken og se tapte og nye lenker samt hvilke domener de stammer fra.

Hva gjør dere for å følge EUs personvernforordning?

Vi tar de nye personvernreglene svært alvorlig. Det betyr at vi oppbevarer personfølsomme opplysninger sikkert og tar alle nødvendige forholdsregler for å hindre at opplysningene utilsiktet eller urettmessig tilintetgjøres, går tapt eller forringes, samt hindre at de faller i uvedkommendes hender, blir misbrukt eller for øvrig behandlet i strid med personvernloven.

Vi samler inn data fra skjemaene hvis dere bruker funksjonen "skjemavisning", som gjør det mulig å samle alle innsendte skjemaer via nettstedet. Det dreier seg gjerne om navn, adresse, telefonnummer samt meldinger fra brukeren. Det er naturligvis helt frivillig å benytte denne funksjonen, da den fungerer helt uavhengig av de øvrige funksjonene i Agency360-produktet.

Under “Skjemaer” kan dere når som helst slette hvert enkelt skjema.